تخصصی ترین مرکزپرستاری کودک : یک پرستار کودک که در یک واحد توانبخشی فعالیت می کند ، مراقبت از کودک و خانواده خود را با هدف طولانی مدت انجام می دهد: کمک به کودک برای رسیدن به استقلال دائمی می باشد. پرستاری کودک با تهیه راهکارها و منابع مقابله ای برای مجدداً در اجتماع و محیط مدرسه ، بیمار و خانواده را آماده می کند. تخصصی ترین مرکز پرستاری کودک آموزش والدین یک هدف اساسی در پرستاری کودک است.

متخصصان در این نقش اطلاعات اساسی بهداشتی مانند دستورالعمل های تغذیه ای و داروهای پیشگیرانه را در رابطه با بیماری های دوران کودکی ارائه می دهند. پرستار كودك به عنوان منبع مهم حمايت والدين از نگرانی در مورد مديريت رفتار و ناتوانی های رشد در خدمت است. در صورت بروز مشكل در هنگام مراجعه ، كه نياز به مداخله خارجي دارد ، والدين ممكن است آن را به منابع ديگر ارجاع دهند.پرستاری کودک برای اطمینان از مراقبت کردن کودک یک پرستار مراقبت های ویژه می تواند مهارت های خود را برای استفاده در طیف گسترده ای از تنظیمات قرار دهد.

پرستار کودک چه وظایفی دارد

پرستار کودک چه وظایفی دارد:هدف نهایی پرستاری کودک اطمینان از رشد و تکامل کلیه کودکان است.پرستار كودك از كودكان بيمار و زخمي شده مراقبت مي كند ، واكسينه ها را اداره مي كند ، بر رشد و پيشرفت نظارت مي كند و والدين را راهنمايي مي كند.

برای دستیابی به جایگاه در پرستاری کودکان ، این متخصصان مراقبت های بهداشتی ضمن کسب مدرک پرستار ثبت شده خود ، ساعات آموزش و تمرین پیشرفته را انجام می دهند. آنها در همکاری نزدیک با پزشکان و سایر کادر پزشکی کار می کنند تا بهترین نتیجه را برای بیماران و خانواده هایشان کسب کنند. وظایف خاصی که یک پرستار کودک انجام می دهد شامل ثبت قد و وزن کودک ، گرفتن نمونه خون و ادرار و سفارش آزمایش تشخیصی است. این مسئولیت ها مشابه سایر پرستاران است. اما ، به دلیل سن و سطح رشد بیماران ، پرستاران کودکان باید رویکرد متفاوتی بگیرند.

شواهد نشان می دهد كه با توجه به انتخاب ، بیشتر والدین پرستار كودك را برای فرزند خود ترجیح می دهند ، نه یک پرستار عمومی. کار با کودکان نیاز به درک کاملی از سطح رشد جسمی ، عاطفی و شناختی منحصر به فرد آنها دارد. این بیماران جوان معمولاً درک نمی کنند که چرا به مطب کودکان مراجعه می کنند و ممکن است از ترس و سردرگمی بیرون بیایند. پیشینه قوی در رشد کودک ، پرستاران را قادر می سازد تا بتوانند رویکرد خود را تنظیم کنند تا کودک احساس امنیت کند. بعلاوه ، پرستار كودك می فهمد كه بدن كودكان نسبت به داروها ، بیماری ها و صدمات متفاوت واکنش نشان می دهند و او توانایی تنظیم متناسب با آن را دارد.

آموزش بیماران و والدین نقش مهمی در پرستاری کودک دارد. این پرستاران به والدین آموزش می دهند که از بچگی تا اواخر نوجوانی از فرزندان خود مراقبت کنند ، از همه چیز مراقبت می کنند ، از مراقبت روزمره کودک گرفته تا درمان صحیح شرایط مزمن بهداشتی مانند دیابت یا موارد رشدی مانند اوتیسم. یک پرستار کودک در طراحی برنامه های مراقبت از کودکان با نیازهای ویژه در محیط خانه ، اجتماع و مدرسه کمک می کند.

تخصصی ترین مرکز پرستاری کودک

 

تخصصی ترین مرکز پرستاری کودک

باخشونت کودکان چه باید کرد

  • باخشونت کودکان چه باید کرد:کودکانی که در خانه هایی زندگی می کنند که در آن خشونت خانگی وجود دارد ، در محیطی غیرقابل پیش بینی ، مملو از تنش و اضطراب و تحت تسلط ترس بزرگ می شوند. این می تواند منجر به آسیب های روحی و روانی قابل توجهی شود ، شبیه به کودکانی که قربانی کودک آزاری می شوند. این کودکان به جای بزرگ شدن در یک محیط عاطفی و جسمی ، ایمن ، پرورشی و قابل پیش بینی ، در آینده مجبور به نگرانی می شوند. آنها سعی می کنند پیش بینی کنند که چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد و سعی می کنند از خود و خواهر و برادرشان محافظت کنند. غالباً گذراندن هر روز هدف اصلی است بنابراین زمان کمی برای تفریح ​​، آرامش یا برنامه ریزی برای آینده باقی مانده است.

  •  حس تهاجم و خشونت در کودکان وجود دارد چه ما بخواهیم چه نخواهیم بدین سبب نباید کودکان را مجبورکنیم که حس تهاجم خود را نادیده بگیرند.از طرف دیگر بروز همیشگی این نوع احساسات نه مسیر است و نه امکان پذیرراه های دیگر را باید یافت تا کودک بتواند آن را جانشین تهاجم کند.من نمیدانم که شما احساس تهاجم کودکان چگونه برخورد می کنید ولی برای خودم جالب است که بدانم برای رویه  روبه رو شدن با کودک خشن وعصبانی در مهد کودک یا حتی در خانه چه کارهای باید انجام بدهم برای تعریف تهاجم به صورت جامع می توانیم بگوییم که هر نوع حرکت بیرونی تندی که کودک نسبت به دیگران انجام می دهد.تهاجم است این تعریف چندان به نظربد نمی آید زیرا شامل هر حرکتی است که کودک برای بیرون ریختن خودش انجام می دهد بدین ترتیپ حتی اظهار نظرهای تند کودکان نسبت به خودشان نیز به نوعی تهاجم است.

آسیب های عاطفی و روانی

آسیب های عاطفی و روانی :کودکانی که با خشونت خانگی زندگی می کنند از تأثیر زندگی در یک خانواده که تحت سلطه تنش و ترس است ، دچار آسیب های روحی و روانی می شوند. این کودکان خواهند دید مادرشان مورد تهدید ، آزار و اذیت جسمی قرار گرفته است. آنها درگیری و خشونت را بیش از پیش درک می کنند و عواقب خشونت هایی مانند جراحات مادرشان و پاسخ آسیب زای او به خشونت را می بینند. همچنین ممکن است کودکان توسط متخلف مورد استفاده قرار گرفته و از آن استفاده کنند تا به مادرشان آسیب برساند.