نگهداری از سالمند در تهران

ما انسان ها همواره باید برای پیگیری نیازهای فوری و مراقبت از سالمند و مراقبت های والدین و عزیزان بزرگترمان تلاش کنیم.بخصوص افراد سالمند که نیازهای خاص تری دارند.

ما در این مطلب پیشنهادات خوب و بسیار مفید برای مراقبت از سالمند ویژه و سالم از سالمندان را به شما ارائه می دهیم.

لازم و ضروری است که این 9 نکته را برای رعایت نیازهای بهداشتی والدین یا یک فرد بزرگتر در نظر بگیرید:

 

  1. غذاهای سالم

عملکرد دستگاه گوارش با افزایش سن ، کند می شود ، بنابراین میوه های پر فیبر ، سبزیجات و غلات سبوس دار به همان اندازه مهم هستند.

از آنجا که افراد سالخورده مستعد کم آبی هستند ، باید انرژی کافی و آب بدنشان را تامین کنید لذا تاکید می کنیم

که میوه های آبدار را حتما در برنامه ی غذایی آنان بگنجانید تا در طی روز کم آبی بدنشان به آن ها فشار نیاورد و احیانا دچار سرگیجه یا سردرد شدید نشوند.

سعی کنید غذاهای پر چرب و یا بسیار تند و یا بسیار شیرین را از برنامه ی غذایی سالمند خود حذف کنید.

 

  1. بر پیشگیری تمرکز کنید.

افاد سالمند به راحتی مستعد بیماری هایی مانند کلسترول بالا ، سرطان روده ی بزرگ و مشکلات قلبی عروقی و فشار خون بالا و … می باشند .

لذا سعی کنید بیشتر بر پیشگیری از بیماری ها تمرکز داشته باشید چرا که درمان بیماری های فوق الذکر در افراد سالمند سخت تر از افراد جوان تر انجام می شود و مشکل تر است.

برای جلوگیری از ابتلای سالمندانتان به بیماری های آنفوالانزا و ذات الریه نیز می توانید سالمندان را واکسیناسیون کنید.

البته توجه داشته باشید که قبل از هر عمل پزشکی نیز با پزشک معالج سالمند مشورت کنید.

 

  1. اطلاعات مربوط به مدیریت دارو را بدست آورید.

در مورد داروهای افراد مسن به طور مرتب از پزشک خود سؤال کرده و آن ها را بررسی کنید.

تداخلات دارویی احتمالی را در نظر بگیرید و به علائم جدید (واکنش های آلرژیک ، خواب آلودگی ،

از بین رفتن اشتها و سایر موارد) توجه کنید که افراد مسن بعد از تغییر یا شروع داروها نشان می دهند.

 

4- سالمندان باید خواب کافی داشته باشند.

بیدار شدن مکرر و بی خوابی در شب در میان سالمندان شایع است.

شب ها چراغ ها را خاموش کنید تا شخص سالمند به راحتی و در آرامش کامل بخوابد.

همچنین مطمئن شوید اتاق خواب سالمندان راحت ، خنک و بی صدا باشد.

 

5- سلامت روان سالمند را در نظر بگیرید.

بنیاد بهداشت و روان Geriatric توصیه می کند که سالمندان معما های کلمات متقاطع را انجام دهند ،

بخوانند و بنویسند و سرگرمی های جدید را برای تحریک ذهن خود و تعامل با دنیای اطراف خود انجام دهند.

فعالیت هایی از این دست می تواند باعث افزایش سلامت روان آنان شود.

 

  1. عینک افراد سالمند را همیشه و سالانه تعویض و بررسی کنید.

افراد سالخورده ای که عینک استفاده می کنند باید عینک خود را برای تغییر بررسی کرده

و از نظر بهداشتی ، چشم خود را معاینه کنند. داشتن یک جفت عینک مناسب می تواند

از افزایش ضعف بینایی افراد سالمند جلوگیری کند.

ضمنا برای بررسی و تست سالم بودن چشم های سالمند و همچنین پیشگیری از بروز بیماری های چشمی

مرسوم مانند پیر چشمی و یا آب مروارید ، سالمندان خود را به نزد پزشک معالج و متخصص ببرید.

 

  1. معاشرت با نوه ها و فرزندان را فراموش نکنید.

زمان سپری شده با خانواده و نوه ها به افراد سالخورده کمک می کند تا احساس ارتباط شادتری کنند ،

به خصوص اگر مشکلات تحرک داشته باشند.

این ملاقات ها همچنین می توانند سبب شود سالمندان احساس خوشبختی کنند ، که بهترین دارو در هر سنی است.

احساس نشاط و سرگرم شدن با نوه ها و عزیزان می تواند بزرگترین عامل نشاط برای سالمندان باشد.

 

8- از نظر جسمی فعال باشید.

ورزش نه تنها افسردگی را کاهش می دهد بلکه باعث بهبود انرژی و حافظه می شود.

یک برنامه ورزشی که توسط پزشک تأیید شود ، پیاده روی های طولانی یا پیاده روی های کوتاه می تواند سالمندان را سالم تر نگه دارد.

سالمندان با داشتن سلامت تحت کنترل خود می توانند کارهای بیشتری انجام دهند و فعال بمانند که این امر برای رفاه عمومی آنها مهم است.

ورزش می تواند یکی از موثرترین راه ها برای پیشگیری از ضعف روحی در سالمندان شود.

در صورت امکان سالمندانتان را در گروه های ورزشی سالمندان شرکت دهید

تا هم به ورزش بپردازند و هم همصحبت های مناسبی که همسن خودشانند نیز بیابند.

 

  1. هر شش ماه یک مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید.

سعی کنید طبق برنامه ، هر شش ماه یک بار سالمند خود را به پزشک معالج و همچنین دندانپزشک ببرید

تا عفونت های احتمالی موجود در دندان های سالمندتان را بررسی نماید.

این امر می تواند در کاهش ابتلا به بیماری هایی همچون عفونت های دهان و دندان

و نیز دیابت و بیماری های قلبی و سکته ی مغزی در سالمندان تا حد زیادی موثر واقع شود.

 

10.یک پرستار خانگی برای سالمندتان استخدام کنید.

در صورتی که زمان کافی جهت مراقبت و نگهداری از سالمندتان را ندارید و مایلید سالمندتان را در منزل نگهداری کنید

به شما پیشنهاد می شود برای او یک پرستار استخدام کنید

تا تمام امور مربوط به نگهداری از سالمند در تهران و نظافت،تجویز داروها و خلاصه مراقبت ویژه از سالمندتان را بر عهده بگیرد.

در این صورت هم شما به کارهایتان می رسید و هم سالمندتان می تواند احساس رفاه بیشتری کند.

در صورتی که در تهران زندگی می کنید و مایل به استخدام یک پرستار در منزلتان هستید با ما در تماس باشید.

کادر پرستاران مجرب ما جهت نگهداری از سالمند در تهران یکی از بهترین گزینه های برای مراقبت و نگهداری از عزیزانتان است.

این مرکز با توجه به سوابق درخشان خود و داشتن بیشترین نیروی انسانی تحت پوشش و

کارآزموده ترین کادر پرستار سالمند همه روزه در خدمت شما عزیزان و خانواده های دارای سالمند و سالخورده می باشد.

با خیالی آسوده سالمند خود را در منزل نگهداری کنید و تمام وظایف سالمندتان و نگهداری از سالمند در منزل و خدمات پرستاری در منزل …بر عهده ی پرستاران ما خواهد بود.

وقت شناسی ، دقت در تجویز داروها ، نظافت دقیق محیط زندگی سالمند و انجام مراقبت های ویژه از جمله امتیازات و مزایای کادر پرستاران ما به شمار می آید.

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات برای ما ارسال نمایید…