آشنایی با پرستاری از سالمند در منزل 

آشنایی با پرستاری از سالمند در منزل ؛ امروزه از آنجایی که دغدغه های کاری افراد بسیار زیاد است، درخواست پرستاری از سالمند در منزل هم بسیار بیشتر از گذشته شده، چرا که خانواده ها دیگر نمی توانند به طور دائم از سالمندان خود مراقبت کنند و برای اینکه از آنها مراقبت شود به فردی که در زمینه پرستاری از سالمند در منزل تخصص و اطلاعات کافی دارد، نیاز دارند.

این فرد باید به خوبی در مورد ویژگی و نیازهای سالمندان اطلاعات لازم را داشته باشد تا بتواند از سالمندان مراقبت نماید. برخی از نکاتی که در پرستاری از سالمند باید رعایت شود و پرستار اطلاعات کافی داشته باشد را در ادامه معرفی می نماییم تا شما به خوبی با آشنایی با پرستاری از سالمند در منزل  آگاه شده باشید.

 

آشنایی با پرستاری از سالمند در منزل آشنایی با پرستاری از سالمند در منزل 

 

اقداماتی که پرستاری از افراد سالمندان در منزل انجام می شود

همانطوری که بیان نمودیم برای پرستاری از سالمند در منزل باید نکات بسیار مهمی رعایت شود و فردی که این شغل را انجام می دهد باید به خوبی به این نکات دقت داشته باشد که آنها عبارت هستند از :

1. مدیریت مصرف کردن دارو

یکی از مهمترین نکاتی که در پرستاری از فرد سالمند در منزل باید به آن دقت بسیاری شود، مصرف داروهای سالمندان است. بدون شک بیشتر سالمندان بیماری های خاص و یا ناچیزی دارند ه برای بهبودی آنها و اینکه آنها عود نکنند از دارو مصرف می نمایند، به همین دلیل فردی که پرستاری از فرد سالمند را انجام می دهد باید به خوبی ا زمان خوردن داروهای سالمند آشنایی داشته باشد و آنها را دقیقا در زمان مشخص شده به آنها بدهد. از آنجایی که برخی از داروها بسیار حساس هستند و باید حتما در زمان مشخص مصرف گردند پرستار باید به خوبی به این نکته توجه کند و دارو را در زمان مشخص به سالمند بدهد.

2. جلوگیری از زخمی شدن سالمند

بدون شک پرستاری از سالمندان در منزل فعالیت ها و دشواری های خاصی دارد که مربوط به خودش می باشد. بسیاری از سالمندان به این دلیل که سنشان بالاتر رفته است، شاید به خوبی نتوانند راه بروند و کارهای شخصی خود را انجام دهند، به همین دلیل پرستار باید به خوبی از آنها مراقبت کند تا از زمین خوردن آنها و جراحت برداشتن آنها جلوگیری کند. از آنجایی که پرستار سالمند در این زمینه تخصص لازم را دارد به خوبی تمامی این نکات را رعایت می کند و به بهترین نحو ممکن آن رار انجام می دهد. فردی که پرستاری و نگه داری از سالمند در منزل را قبول می کند به خوبی به سلامت سالمند توجه می نماید، چرا که جراحت برداشتن در سالمندان به زودی درمان نمی شود و باید برای جلوگیری از آن مراقبت های زیادی را انجام دهد.

3. روحیه و انرژی

 اینکه فرد سالمند به دور از فرزندانش باشد، بدون شک برایش دشواری هایی دارد، ولی از آنجایی که فرزندان دغدغه کاری خود را دارند باید به دنبال پرستاری باشند که  از سالمند در منزل مراقبت کند و روحیه سالمند آنها را قوی تر کند. فرد سالمند به پرستاری نیاز دارد که با او صحبت کند، از زیبایی های زندگی برای او بگوید و به او انرژی بدهد. پرستار یکه از سالمندان مراقبت می کند به خوبی با روش های ارتباط برقرار کردن با سالمندان آشنایی دارد و می تواند با آنها ارتباط برقرار کند تا علایق آنها را درک کند، به همین دلیل بر اساس علایقی که آنها دارند اقداماتی را انجام دهد. برای مثال برخی از سالمندان به ورزش کردن علاقه زیادی دارند، بر همین اساس فردی که پرستاری از سالمند در منزل را انجام می دهد، باید ورزش هایی را که برای او سبک است را به او آموزش دهد، با این اقدام هم روحیه فرد سالمند بیشتر می شود و هم از نظر ایمنی بدن او ایمن تر می گردد. 

4. صبور بودن پرستار

از دیگر ویژگی های فردی که پرستاری از سالمند در منزل را قبول می کند و باید در این مورد توانایی داشته باشد، این است که صبر خود را بسیار بیشتر کند. تمامی سالمندان زمانی که سنشان بالاتر می رود بهانه گیر می شوند و بی دلیل بهانه گیری می کنند، به همین دلیل پرستار سالمند باید به خوبی با این ویژگی سالمندان آشنایی داشته باشد و بتواند در برابر بی قراری های آنها صبوری کند.

برخی از پرستاران که تازه استخدام می شوند شاید برای سالمندان سخت باشد که با آنها ارتباط برقرار کنند و به همین دلیل از آنها ایراد بگیرند، بر همین اساس پرستار سالمندی که تازه استخدام شده است باید در برابر رفتارهای فرد سالمند از خود صبوری نشان دهد.
آشنایی با پرستاری از سالمند در منزل 

آشنایی با پرستاری از سالمند در منزل 

5. افزایش امنیت در خانه :

برای پرستاری از سالمند در منزل یکی دیگر از ویژگی هایی که باید پرستار داشته باشد، این است که محیط خانه را برای سالمندان امن کند. به عنوان مثال امکان دارد مبلمانی که در خانه چیده شده است، مانع راه رفتن فرد سالمند گردد، به همین دلیل پرستار باید دکوراسیون آنها را تغییر دهد تا فرد سالمند به راحتی بتواند راه برود، یا اینکه میله ای را در دستشویی قرار دهد تا فرد سالمند به راحتی بتواند رفت و آمد خود را به دستشویی انجام دهد و زمین نخورد. به طور کلی پرستار باید تمامی نکاتی ایمنی را برای سالمند رعایت کند تا او زخمی نشود.

6. نظارت دقیق بر سالمند :

پرستار باید به طور کلی حالت های روحی و جسمی سالمند را همیشه در نظر بگیرد و اگر تغییراتی را در آنها مشاهده نمود در پی حل کردن آن باشد و اگر در مورد حل کردن آن توانایی لازم را نداشت باید با پزشک او مشورت کند.

بدون شک زمانی که سن سالمندان بالاتر می رود در حالت های جسمی و روحی آنها تغییراتی به وجود می آید و فردی که پرستاری از سالمندان در منزل را قبول کرده است باید به خوبی با حال های او آشنایی داشته باشد و بتوانید حال خوب او را از حال بدش تشخیص دهد.

به طور کلی :  اگر  پرستاری  دارای این ویژگی ها باشد، بدون شک بهترین پرستار برای سالمند شما است.